Πίνακας Ανακοινώσεων του Σχολείου

Δημιουργήθηκε με το Padlet

Τετάρτη 21 Οκτωβρίου 2009

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

Με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης των Ηνωμένων Εθνών ορίστηκε η 15η Σεπτεμβρίου ως η Παγκόσμια Ημέρα της Δημοκρατίας και του Κοινοβουλευτισμού.
Αυτή η απόφαση βασίστηκε στη σχετική διακήρυξη της Παγκόσμιας Διακοινοβουλευτικής Ένωσης του 1997.
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Δημοκρατίας και στο πλαίσιο των εκδηλώσεων που διοργανώθηκαν από το ΥΠΕΠΘ σε συνεργασία με τη Βουλή των Ελλήνων, οι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης έγραψαν έκθεση και της Ε΄ τάξης έκαναν ζωγραφιές σχετικά με τη δημοκρατία.
Πιο συγκεκριμένα, οι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης σχολίασαν το παρακάτω κείμενο:
«Βασικά χαρακτηριστικά της δημοκρατίας είναι η ελευθερία της έκφρασης, ο ανοικτός διάλογος και ο σεβασμός της διαφορετικής άποψης. Να περιγράψεις πώς αντιλαμβάνεσαι τα παραπάνω χαρακτηριστικά και ποια τα οφέλη από την εφαρμογή τους στην κοινωνία».

Η έκθεση που επιλέχτηκε ήταν της μαθήτριας της ΣΤ΄ τάξης Θώμου Ιωάννας.

Η δημοκρατία για εμένα είναι κάτι παραπάνω από μία λέξη. Είναι χίλια πράγματα που αντανακλούν έναν συγκεκριμένο τρόπο ζωής ο οποίος συμβάλλει στην αρμονική συμβίωση των ανθρώπων.
Δημοκρατία για εμένα δεν είναι ο καβγάς που θα κάνω με κάποιον αλλά η κουβέντα που θ’ ανοίξω μαζί του, οι απόψεις που θα ανταλλάξουμε και οι διαφορετικές γνώμες που θ’ ακουστούν.
Δημοκρατία είναι να μπορώ να λέω ελεύθερα τη γνώμη μου, χωρίς να μ’ εμποδίζει κάποιος να το κάνω, να μπορώ να υποστηρίξω αυτά που λέω στη λογική και να έχω το δικαίωμα να την αλλάξω.
Και στο παιχνίδι που παίζω πρέπει να έχω δημοκρατία. Να μπορώ να τηρώ τους κανόνες που βάζω και να παίζω ειρηνικά με άλλα παιδιά.
Δεν μπορώ όμως να λέω πως τηρώ τη δημοκρατία όταν είναι ρατσίστρια. Ο ρατσισμός δεν ανήκει στη δημοκρατία. Δεν μπορώ να πω σε κάποιον, που δεν έχει το χρώμα μου, πως δεν μπορεί να παίξει μαζί μου, πως δεν μπορεί να έχει τα ίδια δικαιώματα μ’ εμένα και πως δεν είναι μέλος της κοινωνίας που ζω.
Το ίδιο προσπάθησαν, πριν αρκετά χρόνια στην Αμερική, να κάνουν οι γυναίκες. Ήθελαν ν’ αποκτήσουν ίσα δικαιώματα με τους άντρες. Και τα κατάφεραν στο πλαίσιο της ισόνομης πολιτείας.
Σε παγκόσμιο επίπεδο θα ήθελα οι λαοί να λύσουν τα προβλήματα και τις διαφορές τους με διάλογο και όχι με πόλεμο.
Ο Κλεισθένης που θεμελίωσε τη δημοκρατία ήλπιζε πως κάποια μέρα, το πολίτευμα αυτό, θα γίνει το πιο δίκαιο πολίτευμα στον κόσμο. Και μάλλον είχε δίκαιο. Παρόλα αυτά όμως η δημοκρατία δεν είναι κάτι το αυτονόητο. Υπάρχουν ακόμη και σήμερα λαοί που ζουν σε μη δημοκρατικά καθεστώτα όπου καταπατούνται τα ανθρώπινα δικαιώματα.
Για την καθιέρωση της δημοκρατίας χρειάστηκαν και χρειάζονται ακόμη πολλοί κοινωνικοί αγώνες. Μέσα από τέτοιους αγώνες καθιερώθηκε η δημοκρατία στην πατρίδα μου.
Ζω δημοκρατικά μέσα σε μία δημοκρατική χώρα και θα είμαι από εκείνους που αγωνίζονται σε όλη τους τη ζωή για τα δημοκρατικά ιδεώδη της ελευθερίας της έκφρασης, του ανοιχτού διαλόγου και του σεβασμού της διαφορετικής άποψης.



Θώμου Ιωάννα – ΣΤ΄ τάξη


Μία από τις ζωγραφιές των παιδιών του σχολείου μας (που ζωγράφισε ο Μέλλιος Λεωνίδας) στάλθηκε στη νομαρχία.