Πίνακας Ανακοινώσεων του Σχολείου

Δημιουργήθηκε με το Padlet

Τρίτη 6 Μαΐου 2014

Action Aid - Παγκόσμια Εβδομάδα Δράσης για την Εκπαίδευση 2014 - Δραστηριότητα Δ΄ τάξης


Από τις 4 έως τις 10 Μαΐου ζητάμε!  
 "Όλοι οι φίλοι μας να πάνε σχολείο"

Τα  Άτομα με Αναπηρία δεν αποκλείονται από το γενικό εκπαιδευτικό σύστημα λόγω της αναπηρίας, και τα παιδιά με αναπηρία δεν αποκλείονται από τη δωρεάν και υποχρεωτική πρωτοβάθμια εκπαίδευση, ή τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, λόγω της αναπηρίας,
Τα Άτομα με Αναπηρία μπορούν να έχουν πρόσβαση σε μια ενταξιακή, ποιοτική και δωρεάν πρωτοβάθμια εκπαίδευση και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, σε ίση βάση με τους άλλους, στις κοινότητες στις οποίες ζουν "
(Απόσπασμα από τη Σύμβαση για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία, 2008)

Και  η πραγματικότητα;

·        Από τα 57 εκατομμύρια παιδιά που βρίσκονται εκτός Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης παγκοσμίως υπολογίζεται ότι το 1/3 είναι παιδιά που έχουν κάποια αναπηρία
·        Υπολογίζεται ότι 27 εκατομμύρια παιδιά που ζουν κυρίως στις αναπτυσσόμενες χώρες δεν έχουν πάει ποτέ σχολείο, ούτε γνωρίζουν ότι θα μπορούσαν, λόγω της αναπηρίας τους.
·        Στα ελληνικά σχολεία υπάρχουν σοβαρά ζητήματα που σχετίζονται με την Ειδική Αγωγή και τελικά έχουν μεγάλη επίπτωση στην ποιότητα της εκπαίδευσης που δικαιούνται να λαμβάνουν και  μπορεί να οδηγούν σε αποκλεισμό τους. 



Ακούγοντας παράξενες λέξεις!!! 
Ακούστε το τραγούδι του Μ. Χατζιδάκι
 "Οι κύκνοι " που έγραψε για την 
παράσταση " Όρνιθες ’’ του Αριστοφάνη.


10 αλήθειες που θα ήθελαν τα άτομα με αυτισμό να ξέρουμε!
Ο Αυτισμός είναι μια νευρο-βιολογική διαταραχή όχι μια «ψυχική ασθένεια» και πολύ απλά σημαίνει ότι: ο εγκέφαλος των ατόμων με αυτισμό λειτουργεί διαφορετικά.

Αν μπορούσε να μας εξηγήσει πως σκέφτεται και βιώνει την καθημερινή ζωή ένα άτομο με αυτισμό, θα μας έλεγε :

     1.  Ο “Αυτισμός” μου είναι μία μόνο πτυχή του συνολικού χαρακτήρα μου. Δεν με ορίζει ως άτομο. Σαν άνθρωπος, εξελίσσομαι όπως όλοι. Ούτε εσύ αλλά ούτε και εγώ είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε τι μπορεί να καταφέρω αν μου δοθεί η ευκαιρία που αξίζω.
  2.  Στην καθημερινότητα μου έχω ανάγκη από σταθερά ίδια πρόσωπα που ξέρουν πώς να με υποστηρίξουν και από δομημένο πρόγραμμα για να γνωρίζω από πριν τι θα κάνω. Αν για κάποιο λόγο το πρόγραμμά μου χρειάζεται να αλλάξει προσπάθησε να με προειδοποιήσεις και να μου εξηγήσεις γιατί συμβαίνει αυτό. Θα αισθανθώ λιγότερο μπερδεμένος, δε θα έχω άγχος και θα δεχτώ την αλλαγή πιο εύκολα.
 3.  Δυσκολεύομαι να εκφραστώ με λόγια, δεν ξέρω πώς να είμαι διακριτικός και θα σου πω αυτό ακριβώς που σκέφτομαι. Χρειάζεται να μου διδάξεις εσύ σε κάθε ευκαιρία πώς να φέρομαι σωστά & να το επαναλάβεις πολλές φορές μέχρι καταφέρω να τα συνδυάσω μέσα στο μυαλό μου.
4. Αρκετές φορές δεν ξέρω πώς να νιώσω και πώς να φερθώ. Μπορεί να είμαι πεινασμένος, απογοητευμένος, φοβισμένος ή σε σύγχυση, αλλά δεν βρίσκω τα λόγια για να το εκφράσω και να ζητήσω βοήθεια. Τροφικές αλλεργίες, διαταραχές του ύπνου, γαστρεντερικά προβλήματα μπορεί να έχουν όλα επιπτώσεις στη συμπεριφορά μου. Δώσε μεγάλη προσοχή στην γλώσσα του σώματος μου για να καταλάβεις ότι κάτι δεν πάει καλά. Χρειάζεται να με διδάξεις τα συναισθήματα με εικόνες και παραδείγματα από την καθημερινή ζωή για να μάθω πώς να αναγνωρίζω τι αισθάνομαι εγώ αλλά και τις προθέσεις και τη διάθεση των άλλων γύρω μου.
 5. Θέλω να έχω φίλους, όμως δεν έχω τις απαιτούμενες δεξιότητες για να δημιουργήσω και να διατηρήσω φιλίες. Χρειάζομαι κάποιον δίπλα μου να μου το μάθει.
6. Αντιλαμβάνομαι την γλώσσα μόνο κυριολεκτικά χωρίς μεταφορικές έννοιες, ιδιωματισμούς, λογοπαίγνια, υπαινιγμούς, σαρκασμό κ.α. Χρειάζεται να μου δίνεις οδηγίες από πολύ κοντά, να χρησιμοποιείς απλές προτάσεις που θα απευθύνονται σε μένα και να μου λες τι θέλεις να κάνω και τι πρόκειται να συμβεί στη συνέχεια. Αν δε σου απαντήσω αμέσως, δώσε μου λίγο παραπάνω χρόνο να σκεφτώ.
7.  Μαθαίνω με διαφορετικό τρόπο και έχω ιδιαίτερες ικανότητες σε συγκεκριμένους τομείς (μαθηματικά, μουσική, υπολογιστές, ξένες γλώσσες και άλλα επιστημονικά πεδία.
8. Μαθαίνω και ακολουθώ ένα πρόγραμμα καλύτερα όταν εικόνες συνδυάζονται με λέξεις. Οι εικόνες αποκωδικοποιούνται πιο εύκολα. Σκέπτομαι με εικόνες και καθετί που ακούω ή βλέπω και είναι πιο εύκολο για μένα να το μάθω ή να το ανακαλέσω από τη μνήμη μου. Μεγαλώνοντας μπορεί να καταφέρω να λειτουργώ μόνο με το λόγο.
9.  Έντονο φως, δυνατός θόρυβος, έντονες μυρωδιές και ασυνήθιστες υφές υλικών μου δημιουργούν αισθήματα ανασφάλειας, ταραχής ή άγχους. Γι’ αυτό το λόγο προσπαθώ πολύ να συγκεντρώσω την προσοχή μου σε ότι κάνω, κουράζομαι και χρειάζομαι συχνότερα διάλειμμα. Αν δείχνω αφηρημένος μπορεί να προσπαθώ να απομονώσω όλους τους θορύβους και να σκεφτώ ή απλά χαλαρώνω.
10.    Να μ’ αγαπάς χωρίς όρια & να έχεις υπομονή. Χωρίς την υποστήριξή σου, οι πιθανότητες επιτυχίας μου για μια αυτόνομη ενηλικίωση είναι πολύ λίγες. Με την υποστήριξη και την καθοδήγησή σου μπορώ να καταφέρω να ζήσω μια ποιοτική ζωή.