Πίνακας Ανακοινώσεων του Σχολείου

Δημιουργήθηκε με το Padlet

Δευτέρα 8 Φεβρουαρίου 2010

"Υγιεινή Διατροφή" - Εργασία της Γ΄ τάξης

Οι μαθητές της Γ΄ τάξης μαζί με τη δασκάλα τους Τρύφου Αλεξάνδρα, μίλησαν για την υγιεινή διατροφή, μάζεψαν πληροφορίες και εικόνες τροφών και κατασκεύσαν την πυραμίδα των τροφών.
Μερικές πληροφορίες και εικόνες της εργασίας τους σας της παρουσιάζουν.

                   ΟΔΗΓΟΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ
Τα φαγητά περιέχουν όλες τις θρεπτικές ουσίες τις οποίες έχει ανάγκη το σώμα μας για να μεγαλώσει, να κρατηθεί σε φόρμα ,να κινηθεί , να σκεφτεί , να διαβάσει και γενικά να ζήσει.
Αυτές οι θρεπτικές ουσίες είναι οι ΠΡΩΤΕΪΝΕΣ τα ΛΙΠΗ οι ΥΔΑΤΑΝΘΡΑΚΕΣ οι ΒΙΤΑΜΙΝΕΣ τα ΑΛΑΤΑ και το ΝΕΡΟ, τα ίδια δηλαδή στοιχεία από τα οποία αποτελείται και το σώμα μας
Για να έχουμε μια ισορροπημένη διατροφή πρέπει να έχουμε ποικιλία στα τρόφιμα που τρώμε και να διαλέγουμε τη σωστή ποσότητα για να είμαστε σίγουροι ότι παίρνουμε τις θρεπτικές ουσίες που χρειαζόμαστε.
Από τα τρόφιμα παίρνουμε τα «καύσιμα» που χρειάζεται ο οργανισμός για να κάνει τις λειτουργίες του (να χτυπήσει η καρδιά, να αναπνεύσω, να πάω στη δουλειά, να πάω σχολείο, να βγω για παιχνίδι, κτλ).

                 ΠΥΡΑΜΙΔΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ
Η πυραμίδα βασίζεται σε επιστημονικά στοιχεία διαιτητικών προσλήψεων , θρεπτικών συστατικών σε διάφορα τρόφιμα και τρόπους επιλογής τροφίμων για διατήρηση της υγείας.
Η κορυφή υποδεικνύει τροφές που πρέπει να τρώμε σε πολύ μικρές ποσότητες . Τέτοιες είναι τα λίπη,
έλαια , βουτυρά , γλυκά , σάλτσες , αναψυκτικά .
Στη δεύτερη σειρά είναι τα γαλακτοκομικά , τα κρέατα , τα πουλερικά , τα ψάρια , τα αυγά , τα όσπρια και οι ξηροί καρποί. Μας παρέχουν πρωτεΐνη ασβέστιο , βιταμίνη D και σίδηρο που είναι υλικά κατασκευής , δημιουργούν και αναπλάθουν τους ιστούς.
Από αυτά θα πρέπει να καταναλώνουμε 2-3 μερίδες την ημέρα.
( 1 μερίδα = 1 φλιτζάνι γάλα ή 45γρ. τυρί φέτα ή 60γρ. άπαχο τυρί / 1μερίδα = ½ φλιτζάνι μαγειρεμένα όσπρια ή 1/3 φλιτζανιού ξηροί καρποί / 1μερίδα = 90γρ.μαγειρεμένου ψαριού , κοτόπουλου ή άπαχου κρέατος ή με 1 αυγό.
Στην τρίτη σειρά βρίσκονται τα φρούτα και τα λαχανικά που είναι πλούσια σε φυτικές ίνες , μέταλλα βιταμίνες , νάτριο και σάκχαρα .
Πρέπει να τρώμε 2-4 μερίδες φρούτα καθημερινά και 2-3 μερίδες λαχανικά.
(1μερίδα = 1φλυτζανι πράσινα λαχανικά / 1μερίδα = 1 μήλο ή 1 πορτοκάλι ή 1 αχλάδι ή 1μπανάνα ή ½ φλιτζάνι φρουτοσαλάτα ή κομπόστα ή 1 φλιτζάνι φρουτοχυμό.
Οι τροφές που βρίσκονται στη βάση της πυραμίδας ( ψωμί , ρύζι , ζυμαρικά , δημητριακά , πατάτες είναι πλούσια σε σύνθετους υδατάνθρακες και κάποιες βιταμίνες B άλατα και φυτικές ίνες και αποτελούν σημαντική πηγή ενέργειας .
Συνιστώνται 6-11 μερίδες την ημέρα.
( 1μερίδα = 1φέτα ψωμί , ή 30γρ. δημητριακά , ή 1-2 φλιτζάνια μαγειρεμένα ζυμαρικά ή ρύζι

            Συμβουλές στους γονείς για σωστή διατροφή των παιδιών
1. Ξαναζωντανέψτε τον παραδοσιακό ελληνικό τρόπο διατροφής.
ΝΑΙ στα όσπρια , τα δημητριακά , τα λαχανικά , το ελαιόλαδο , τα φρούτα . ΛΙΓΟΤΕΡΟ κρέας , βούτυρο και αυγά.
2. Δώστε του σπιτικό φαγητό , αποφεύγοντας τα έτοιμα , όλο συντηρητικά φαγητά.
3. Μια ισορροπημένη διατροφή είναι πολύ σημαντική για τη σωστή ανάπτυξη του παιδιού και τη διατήρηση της υγείας του.
4. ΠΡΟΤΙΜΑΤΕ πάντα τα προϊόντα εποχής . Έχουν λιγότερα φυτοφάρμακα και λιπάσματα
5. ΑΠΟΦΥΓΕΤΕ όσο γίνεται το αλάτι , τη ζάχαρη , τα καρυκεύματα και τις έντονες, τεχνητά κατασκευασμένες , γεύσεις.
6. Μάθετε στα παιδιά να τρώνε ένα καλό πρωινό και να έχουν τακτικές ώρες μεσημεριανού και βραδινού φαγητού.
7. Αποφύγετε τις εντάσεις κατά τη διάρκεια του φαγητού.
8. Μάθετε στα παιδιά σας να πίνουν νερό. Είναι το μόνο υγρό που χρειάζεται ο οργανισμός και το μόνο που ξεδιψάει πραγματικά.
9. Να προτιμούν τους φυσικούς χυμούς κι όχι τα αναψυκτικά που περιέχουν μεγάλο ποσοστό ζάχαρης.
10. Θυμηθείτε ότι η υπερβολική πρόσληψη τροφής , όποια κι αν είναι αυτή, οδηγεί σε παχυσαρκία . ΥΓΙΕΣ παιδί δεν είναι το παχύσαρκο αλλά αυτό που τρέφεται ισορροπημένα με βάση τις ατομικές του ανάγκες και τις φυσικές του δραστηριότητες.

Πηγές: «Οδηγός υγιεινής διατροφής» της Ζωής Σπυροπούλου - Εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα,
Οικιακή Οικονομία Β΄ Γυμνασίου.