Παρασκευή, 30 Οκτωβρίου 2009

"31 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ - ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΠΟΤΑΜΙΕΥΣΗΣ" - Β΄ ΤΑΞΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΑΦΙΣΑΣ

Οι μαθητές της Β΄τάξης,μαζί με τη δασκάλα τους κ.Γούτα Ουρανία κατασεύασαν αφίσα για την "Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης".



ΑΠΟΤΑΜΙΕΥΣΗ
Η Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης είναι μέρα η οποία γιορτάζεται εδώ και 85 χρόνια σε ανάμνηση της ίδρυσης του Διεθνούς Ινστιτούτου Ταχυδρομικών Ταμιευτηρίων στο Μιλάνο στις 31 Οκτωβρίου 1924. Η αποταμίευση συμβάλλει στο ατομικό και γενικό καλό. Οι φράσεις «Μάζευε κι ας είναι ρώγες» ή «Φασούλι το φασούλι γεμίζει το σακούλι» είναι γνωστές σε όλους μας. Τις χρησιμοποιούσαν κυρίως οι παλαιότεροι για να δείξουν πως η αποταμίευση είναι κάτι αναγκαίο και πως τα περισσεύματά μας μπορούν να φανούν ιδιαίτερα χρήσιμα στο μέλλον.
Αποταμίευση σημαίνει φυλάσσω τα χρήματα μου για να τα χρησιμοποιήσω αργότερα. Τα παλιά χρόνια μαζεύαμε χρήματα στον κουμπαρά. Τη θέση του σιγά σιγά πήραν οι τραπεζικοί λογαριασμοί.
Η έννοια της αποταμίευσης δεν έχει καμία σχέση με την τσιγκουνιά. Αποταμιεύουμε ότι μας περισσεύει και δεν το έχουμε ανάγκη . Είναι σημαντικό να μην στερούμε κάτι από την καθημερινότητά μας με σκοπό να αποταμιεύουμε χρήματα.

Επεξεργασία κειμένου – Μαθητές της Β΄ τάξης

ΔΩΡΕΑ ΒΙΒΛΙΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΣΥΛΛΟΓΟ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ

Το Μάιο του 2009 το σχολείο μας είχε βάλει σαν στόχο τον εμπλουτισμό της νέας βιβλιοθήκης με βιβλία που θα συμβάλλουν στη φιλαναγνωσία των μαθητών μας.
Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου μας , ανταποκρινόμενος σ’ αυτό και μετά από συνεννόηση με τους δασκάλους – όσον αφορά τους τίτλους των βιβλίων – αποφάσισε να ενισχύσει τη σχολική βιβλιοθήκη αγοράζοντας και δωρίζοντας βιβλία.
Ο Σύλλογος Διδασκόντων ευχαριστεί πολύ για την προσφορά των βιβλίων πιστεύοντας ότι τα νέα βιβλία θα δώσουν την δυνατότητα σε περισσότερους μαθητές μας να αγαπήσουν το διάβασμα και το βιβλίο.
Καλό διάβασμα σε όλους τους μαθητές του σχολείου μας.

ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ Α΄ΤΑΞΗΣ ΣΤΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Τα παιδιά της Α΄τάξης του Ολοήμερου Σχολείου με την καθοδήγηση της κ. Πρωτόγερου Ελευθερίας δασκάλας εικαστικών ζωγράφισαν την "Ημέρα και τη Νύχτα".
Να και οι ζωγραφιές τους...








ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΑΦΙΣΑΣ ΤΗΣ Α΄ ΤΑΞΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ 28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

Οι μαθητές της Α΄τάξης,μαζί με τη δασκάλα τους κ. Πάνάτσα Μαριάνθη κατασεύασαν αφίσα για την 28η Οκτωβρίου 1940.

Τετάρτη, 21 Οκτωβρίου 2009

ΤΟ ΕΞΩΦΥΛΛΟ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ - ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

Ο ΑΓΙΑΣΜΟΣ

Έγινε την Παρασκευή 11 Σεπτεμβρίου στις 11:30 π.μ ο αγιασμός στο Σχολείο μας για την αρχή της νέας σχολικής περιόδου 2009 - 2010.
Τον αγιασμό τέλεσε ο ιερέας της ενορίας μας ο οποίος ευχήθηκε καλή σχολική χρονιά σε όλους τους μαθητές και τους γονείς τους.
Χαιρετισμό απηύθυναν ακόμα ο Σχολικός Σύμβουλος κ. Αλεξίου Γεώργιος, ο Δ/ντης του Σχολείου μας κ. Ευαγγελίδης Γεώργιος, ο Δήμαρχος του Δήμου μας κ. Διαμαντής Κων/νος και ο επίτιμος Σχολικός Σύμβουλος Δημοτικής Εκπαίδευσης κ. Πετσάλνικος Κων/νος.
Η εφημερίδα μας εύχεται «Καλή Σχολική χρονιά σε όλους τους μαθητές».

ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Σκοπός και περιεχόμενο του Ολοήμερου Σχολείου
Σκοπός του ολοήμερου σχολείου είναι η συστηματική παιδαγωγική αντιμετώπιση από το ίδιο το σχολείο, σε στενή συνεργασία με τους γονείς και την Τοπική Αυτοδιοίκηση, των εκπαιδευτικών και κοινωνικών αναγκών των μαθητών - παιδιών εργαζόμενων γονέων, μέσα στο οικείο σχολικό περιβάλλον, με ένα πρόγραμμα δημιουργικής απασχόλησης που αποσκοπεί στην ελεύθερη έκφραση και δημιουργία των παιδιών και συγχρόνως στη διευκόλυνση των γονέων να διεκδικούν ισότιμα το δικαίωμα στην εργασία.
Στα πλαίσια του Ολοήμερου Σχολείου το σχολικό έτος 2009-2010 έχουν γραφτεί 28 παιδιά. 9 παιδιά της Α΄ τάξης, 4 παιδιά της Β΄ τάξης, 7 παιδιά της Γ΄ τάξης, 2 παιδιά της Δ΄ τάξης, 1 παιδί της Ε΄ τάξης και 5 παιδιά της ΣΤ΄ τάξης.

Το πρόγραμμα που ακολουθεί το σχολείο είναι το εξής:
1η ώρα 12.35-13.15 - τάξεις Α΄, Β΄
13.15-13.20 - διάλειμμα
2η ώρα 13.20-14.00 - για όλες τις τάξεις
14.00-14.40 - γεύμα για όλες τις τάξεις
14.40-14.50 - διάλειμμα
3η ώρα 14.50-15.30 - για όλες τις τάξεις
15.30-15.40 - διάλειμμα
4η ώρα 15.40-16.15 - για όλες τις τάξεις
16.15 - αποχώρηση μαθητών


Στο πρόγραμμα του ολοήμερου σχολείου που εφαρμόζεται μετά τις 12.35 γίνονται τα παρακάτω: προετοιμασία και ενισχυτική διδασκαλία στη Γλώσσα και στα Μαθηματικά, διδασκαλία Ξένων Γλωσσών- Αγγλικά, εισαγωγή στην Πληροφορική , Αισθητική Αγωγή-Καλλιτεχνικά, Αθλητισμός –Γυμναστική, Χορός και Μουσική και άλλες δημιουργικές δραστηριότητες .
Όταν λέμε δημιουργικές δραστηριότητες εννοούμε: παιδαγωγικά παιχνίδια, θεατρική αγωγή, μελέτη βιβλίων από τη βιβλιοθήκη, παιδικών περιοδικών, προβολή βιντεοταινιών εκπαιδευτικού ή ψυχαγωγικού περιεχομένου, θεατρικό παιχνίδι.

Η ΠΡΩΤΗ ΜΟΥ ΜΕΡΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ



Εργασία Β΄ τάξης

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

Με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης των Ηνωμένων Εθνών ορίστηκε η 15η Σεπτεμβρίου ως η Παγκόσμια Ημέρα της Δημοκρατίας και του Κοινοβουλευτισμού.
Αυτή η απόφαση βασίστηκε στη σχετική διακήρυξη της Παγκόσμιας Διακοινοβουλευτικής Ένωσης του 1997.
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Δημοκρατίας και στο πλαίσιο των εκδηλώσεων που διοργανώθηκαν από το ΥΠΕΠΘ σε συνεργασία με τη Βουλή των Ελλήνων, οι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης έγραψαν έκθεση και της Ε΄ τάξης έκαναν ζωγραφιές σχετικά με τη δημοκρατία.
Πιο συγκεκριμένα, οι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης σχολίασαν το παρακάτω κείμενο:
«Βασικά χαρακτηριστικά της δημοκρατίας είναι η ελευθερία της έκφρασης, ο ανοικτός διάλογος και ο σεβασμός της διαφορετικής άποψης. Να περιγράψεις πώς αντιλαμβάνεσαι τα παραπάνω χαρακτηριστικά και ποια τα οφέλη από την εφαρμογή τους στην κοινωνία».

Η έκθεση που επιλέχτηκε ήταν της μαθήτριας της ΣΤ΄ τάξης Θώμου Ιωάννας.

Η δημοκρατία για εμένα είναι κάτι παραπάνω από μία λέξη. Είναι χίλια πράγματα που αντανακλούν έναν συγκεκριμένο τρόπο ζωής ο οποίος συμβάλλει στην αρμονική συμβίωση των ανθρώπων.
Δημοκρατία για εμένα δεν είναι ο καβγάς που θα κάνω με κάποιον αλλά η κουβέντα που θ’ ανοίξω μαζί του, οι απόψεις που θα ανταλλάξουμε και οι διαφορετικές γνώμες που θ’ ακουστούν.
Δημοκρατία είναι να μπορώ να λέω ελεύθερα τη γνώμη μου, χωρίς να μ’ εμποδίζει κάποιος να το κάνω, να μπορώ να υποστηρίξω αυτά που λέω στη λογική και να έχω το δικαίωμα να την αλλάξω.
Και στο παιχνίδι που παίζω πρέπει να έχω δημοκρατία. Να μπορώ να τηρώ τους κανόνες που βάζω και να παίζω ειρηνικά με άλλα παιδιά.
Δεν μπορώ όμως να λέω πως τηρώ τη δημοκρατία όταν είναι ρατσίστρια. Ο ρατσισμός δεν ανήκει στη δημοκρατία. Δεν μπορώ να πω σε κάποιον, που δεν έχει το χρώμα μου, πως δεν μπορεί να παίξει μαζί μου, πως δεν μπορεί να έχει τα ίδια δικαιώματα μ’ εμένα και πως δεν είναι μέλος της κοινωνίας που ζω.
Το ίδιο προσπάθησαν, πριν αρκετά χρόνια στην Αμερική, να κάνουν οι γυναίκες. Ήθελαν ν’ αποκτήσουν ίσα δικαιώματα με τους άντρες. Και τα κατάφεραν στο πλαίσιο της ισόνομης πολιτείας.
Σε παγκόσμιο επίπεδο θα ήθελα οι λαοί να λύσουν τα προβλήματα και τις διαφορές τους με διάλογο και όχι με πόλεμο.
Ο Κλεισθένης που θεμελίωσε τη δημοκρατία ήλπιζε πως κάποια μέρα, το πολίτευμα αυτό, θα γίνει το πιο δίκαιο πολίτευμα στον κόσμο. Και μάλλον είχε δίκαιο. Παρόλα αυτά όμως η δημοκρατία δεν είναι κάτι το αυτονόητο. Υπάρχουν ακόμη και σήμερα λαοί που ζουν σε μη δημοκρατικά καθεστώτα όπου καταπατούνται τα ανθρώπινα δικαιώματα.
Για την καθιέρωση της δημοκρατίας χρειάστηκαν και χρειάζονται ακόμη πολλοί κοινωνικοί αγώνες. Μέσα από τέτοιους αγώνες καθιερώθηκε η δημοκρατία στην πατρίδα μου.
Ζω δημοκρατικά μέσα σε μία δημοκρατική χώρα και θα είμαι από εκείνους που αγωνίζονται σε όλη τους τη ζωή για τα δημοκρατικά ιδεώδη της ελευθερίας της έκφρασης, του ανοιχτού διαλόγου και του σεβασμού της διαφορετικής άποψης.



Θώμου Ιωάννα – ΣΤ΄ τάξη


Μία από τις ζωγραφιές των παιδιών του σχολείου μας (που ζωγράφισε ο Μέλλιος Λεωνίδας) στάλθηκε στη νομαρχία.

ΜΑΘΑΙΝΩ ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΑ ΜΟΡΦΗ ΓΡΙΠΗΣ Α(Η1Ν1)

Τι είναι η νέα μορφή γρίπης;

Είναι μια ίωση του αναπνευστικού συστήματος η οποία προκαλείται από ένα νέο ιό γρίπης τύπου Α.
Η νέα μορφή γρίπης προς το παρόν παρουσιάζει περίπου τα ίδια συμπτώματα με την κοινή ή εποχιακή γρίπη. Η εξάπλωση της είναι ταχύτερη.
Μεταδίδεται πιο εύκολα σε σύγκριση με την κοινή ή εποχιακή γρίπη.

Τρόποι Μετάδοσης

Οι κυριότεροι τρόποι με τους οποίους μπορεί να μεταδοθεί η νέα γρίπη είναι:
•Με το φτάρνισμα
•Με το βήξιμο
•Με τα λερωμένα χέρια

Συμπτώματα μόλυνσης από το νέο ιό της γρίπης τύπου Α

Τα συμπτώματα που πιθανόν να παρουσιαστούν με τά από μόλυνση από το νέο ιό της γρίπης τύπου Α είναι :
•Ψηλός Πυρετός (Συνήθως άνω των 38 βαθμών κελσίου)
•Βήχας
•Βουλωμένη μύτη

Συμπτώματα μόλυνσης από το νέο ιό της γρίπης τύπου Α

• Μυϊκός πόνος
• Πονόλαιμος
• Πονοκέφαλος
• Ρίγος
• Αδυναμία
• Διάρροια και έμετος

Αντιμετώπιση της νέας μορφής γρίπης

Η νέα μορφή γρίπης οφείλεται σε ιό και έτσι δεν χρειάζεται η χορήγηση αντιβιοτικών φαρμάκων.
Δίνονται όμως φάρμακα για ανακούφιση από τα συμπτώματα όπως αντιπυρετικά.
Σε ειδικές περιπτώσεις συστήνεται η χρήση αντιϊκών φαρμάκων τα οποία χορηγούνται μόνο μετά από εξέταση και συνταγή γιατρού.
Συστήνεται περιορισμός στο σπίτι για τουλάχιστον 7 ημέρες από την ημέρα που αρχίζουν τα συμπτώματα.

Τρόποι προφύλαξης από τη νέα μορφή γρίπης

• ΠΑΝΤΑ πλένω τα χέρια μου με σαπούνι και νερό πολλές φορές την ημέρα και κυρίως μετά από βήξιμο ή φτάρνισμα.
• ΠΑΝΤΑ χρησιμοποιώ χαρτομάντιλο όταν βήχω ή φταρνίζομαι.
• ΠΑΝΤΑ πετώ το χρησιμοποιημένο μου χαρτομάντιλο στο καλάθι αχρήστων.
• Αποφεύγω να αγγίζω με τα χέρια μου τα μάτια, τη μύτη και το στόμα μου.
• Αποφεύγω να πηγαίνω όταν δεν είναι αναγκαίο, σε κλειστούς χώρους όπου υπάρχει πολύς κόσμος.
• Ανοίγω τα παράθυρα τακτικά στο σπίτι και στο σχολείο για να μπει καθαρός αέρας.
• Διατηρώ την τάξη μου καθαρή.

Οι μαθήτριες της ΣΤ΄ τάξης: Καραλή Κατερίνα, Τζέλλου Παναγιώτα, Βάσκου Κάλλη

"ΠΟΙΟ ΜΑΘΗΜΑ ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙ"

Ρωτήσαμε τους 15 μαθητές της τάξης μας για το ποιο μάθημα τους αρέσει, πήραμε τις απαντήσεις τους και σας τις παρουσιάζουμε.



Εργασία Γ΄ τάξης

ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ

ΕΝΩΣΕ ΜΕ ΓΡΑΜΜΕΣ ΤΟΥΣ ΑΡΙΘΜΟΥΣ ΑΠΟ ΤΟ 1 ΕΩΣ ΤΟ 66


ΒΡΕΣ ΤΙΣ 7 ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΣΤΙΣ ΕΙΚΟΝΕΣ

Συμμετοχή παιδιών του σχολείου μας στην 7η Λαμπαδηδρομία Εθελοντών Αιμοδοτών Ελλάδας

Την Παρασκευή 18 Σεπτεμβρίου 2009 πραγματοποιήθηκε η 7η Πανελλήνια λαμπαδηδρομία Εθελοντών Αιμοδοτών Ελλάδος. Είναι μια προσπάθεια της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συλλόγων Εθελοντών Αιμοδοτών για να γίνει γνωστό στη συνείδηση του κόσμου, ότι ο καθένας μας μπορεί να γίνει εθελοντής αιμοδότης.
Από το 1986 οι Εθελοντές Αιμοδότες έχουν αναβιώσει το θεσμό της Αμφικτιονίας, προκειμένου να ανταλλάξουν απόψεις, ώστε να αυξηθεί η προσφορά του αίματος και από το 2002 πραγματοποίησαν και θέσπισαν την Λαμπαδηδρομία.
Φέτος στην εκδήλωση συμμετείχε και το Δημοτικό σχολείο Δισπηλιού το οποίο εκπροσωπήθηκε από 6 παιδιά, τους μαθητές: Μέλλιο Λεωνίδα, Γκρίζη Κων/νο, Κωνσταντινίδη Νικόλαο, Τσιόλα Δαμιανό, Γεωργιάδη Δημήτριο και Πολυχρονόπουλο Παναγιώτη. Τους λαμπαδηδρόμους συνόδευσαν οχήματα της Ελληνικής αστυνομίας και ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ. Στους μαθητές που συμμετείχαν απονεμήθηκαν τιμητικοί έπαινοι.
Γίνε και εσύ εθελοντής αιμοδότης. Ένας δεν φτάνει. Χρειάζονται πολλοί. Όλοι μαζί να δώσουμε λίγη ελπίδα και ζωή.

Κείμενο των μαθητών: Μέλλιου Λεωνίδα, Γκρίζη Κων/νου, Κωνσταντινίδη Νικολάου, Τσιόλα Δαμιανού

ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ - ΑΝΕΚΔΟΤΑ

Μα μη φωνάζετε! Δεν άγγιξα ακόμα το δόντι σας!
Το ξέρω γιατρέ, αλλά πατάτε πάνω στο πόδι μου.


Δύο γιαγιάδες συζητάνε για τους συζύγους τους καθώς πίνουν τσάι.
-"Ελπίζω ο Θανάσης να σταματήσει να τρώει τα νύχια του." λέει η μία
-"Α, και ο Γιώργος έκανε το ίδιο, αλλά του το έκοψα το συνήθειο."
-"Τι; Σοβαρά; Πώς;"
-"Του έκρυψα τη μασέλα του."

ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ

Διαδίκτυο ένα παράθυρο στον κόσμο
Το Διαδίκτυο είναι πραγματικά ένα καταπληκτικό εργαλείο. Με λίγα κλικ μικροί και μεγάλοι μπορούν να βρεθούν σε έναν απέραντο εικονικό χώρο γεμάτο χίλια θαύματα. Μπορούν να παίξουν, να μάθουν, να αλληλογραφήσουν και να συνομιλήσουν, να βρουν αρχεία κάθε λογής.
Με την συνεχή εξέλιξη των νέων τεχνολογιών, οι χρήστες του Διαδικτύου είναι πια σε θέση να πραγματοποιούν ηλεκτρονικές αγορές, συναλλαγές με το Δημόσιο και τις τράπεζες και να ασχοληθούν με την εκπαίδευση και την εργασία εξ αποστάσεως. Όμως οι ανήλικοι τα κάνουν όλα αυτά συνήθως χωρίς επίβλεψη, με μια πρωτόγνωρη ελευθερία, που δεν υπάρχει στην πραγματική ζωή.
Αναμφίβολα το παιδί μπορεί να αντλήσει από το Διαδίκτυο πολλά καλά και χρήσιμα πράγματα. Αποτελεί, όμως, κοινό τόπο πως ο αχανής αυτός ιδεατός κόσμος έχει και τις σκοτεινές πλευρές του. Ένας ενήλικας είναι σε θέση να κρίνει και να αποφύγει τους κινδύνους που θα συναντήσει εκεί, για ένα παιδί, όμως, τα πράγματα είναι τελείως διαφορετικά. Η ευθύνη της προστασίας του, λοιπόν, βρίσκεται, όπως και στην πραγματική ζωή, στα χέρια των γονέων του. Η προστασία αυτή δεν είναι απλή υπόθεση.
Το επιθυμητό δεν είναι ούτε η πλήρης απαγόρευση της πρόσβασης στο Διαδίκτυο, που στερεί από το παιδί ένα ανεκτίμητο εργαλείο, ούτε η απουσία οποιασδήποτε επιτήρησης, που απλώς καταδεικνύει πως οι ενήλικοι το μόνο που κάνουν είναι να… εύχονται ότι δεν θα συμβεί οτιδήποτε κακό.
Συστάσεις ασφάλειας
Συχνά τα παιδιά γνωρίζουν πιο πολλά για τους υπολογιστές από ότι οι γονείς τους. Τα παιδιά σήμερα έχουν την δυνατότητα να μάθουν την πλοήγηση στο Διαδίκτυο μέσα στο σχολείο.
Θυμηθείτε όμως ότι όταν συνδέονται «online», τότε συνδέονται με τον εξωτερικό κόσμο. Εκτός εάν έχει εγκατασταθεί κάποιο σύστημα φιλτραρίσματος (που μπλοκάρει για παράδειγμα χυδαίες λέξεις ή εικόνες), σε όλες τις άλλες περιπτώσεις τα παιδιά μπορούν πολύ εύκολα να δουν παράλληλα με χρήσιμες και διασκεδαστικές ιστοσελίδες, και ιστοσελίδες με ανεπιθύμητο περιεχόμενο. Επίσης τα παιδιά μπορούν να μιλήσουν με αγνώστους, ειδικά μέσω των chat rooms.
Μερικές συμβουλές
• Πραγματικά, δεν είναι καθόλου καλή ιδέα να συναντάτε άτομα που γνωρίσατε στο Διαδίκτυο. Αν είστε ανήλικοι και θέλετε οπωσδήποτε να γνωρίσετε από κοντά κάποιον διαδικτυακό σας φίλο, κανονίσετε μια τέτοια συνάντηση μόνο σε δημόσιο χώρο και υπό τη συνοδεία των γονιών σας ή κάποιου ενήλικου της απόλυτης εμπιστοσύνης της οικογένειάς σας.
• Μην ξεχνάτε: οι άνθρωποι στο Διαδίκτυο μπορεί να λένε ψέματα. ∆εν μπορείτε να τους δείτε!
• Μην τους δίνετε λοιπόν τη διεύθυνση και το τηλέφωνό σας, ούτε το όνοµα του σχολείου (αν είστε μαθητές) ή τη φωτογραφία σας. Μπορεί να θέλουν το κακό σας!
• Εάν συναντήσετε κάτι πραγματικά άσχημο στο Διαδίκτυο ή κάποιος χρήστης σας παρενοχλήσει, δεν φταίτε εσείς. Ενημερώστε τους αρμόδιους φορείς.
• Έχετε τα µάτια σας ανοιχτά για ιούς! Κρύβονται σε e-mails, αρχεία που βρίσκετε στο Διαδίκτυο, ακόμη και σε δισκέτες!
• Δεν είναι φρόνιμο να στέλνετε σε κανένα τον αριθμό της πιστωτικής σας κάρτας ή τον αριθμό του τραπεζικού σας λογαριασμού (πριν να ελέγξετε πρώτα περί τίνος πρόκειται). Κάποιος θα μπορούσε να τα χρησιμοποιήσει για να σας κλέψει.
• Δεν πρέπει να δίνετε σε κανένα τον κωδικό πρόσβασης του λογαριασμού που έχετε στο Διαδίκτυο (διότι θα μπορούσε να προσφασιστεί ότι είστε εσείς ή να διαβάσει τα ηλεκτρονικά σας μηνύματα).
• Να θυμάστε ότι εάν κάποιος σας προσφέρει κάτι που σας φαίνεται υπερβολικό για να είναι αλήθεια, ίσως να πρόκειται για κάποιο τέχνασμα!
• Πρέπει οπωσδήποτε να αποφεύγετε τους κόμβους που είναι για τους «άνω των 18 ετών». Οι προειδοποιήσεις υπάρχουν για να σας προστατέψουν. Οι κόμβοι για τους ενήλικους μπορεί ορισμένες φορές να σας κοστίσουν πολύ ακριβά.
• Μην κάνετε κλικ σε συνδέσμους του Διαδικτύου που υπάρχουν στα ηλεκτρονικά μηνύματα και μην ανοίγετε αρχεία συνημμένα σε ηλεκτρονικά μηνύματα που προέρχονται από άτομα που δεν γνωρίζετε ήδη και δεν εμπιστεύεστε.
• Το ίδιο ισχύει και για την τηλεφόρτωση αρχείων από κόμβους του Διαδικτύου. Μην τα ανοίγετε εκτός και εάν προέρχονται από άτομα που γνωρίζετε και εμπιστεύεστε. Πιθανόν να μεταδοθεί ιός στον υπολογιστή σας ή σε κάποιο άλλο αρχείο που θα μπορούσε να βλάψει τον υπολογιστή σας ή να τον καταστρέψει. Πάντως, καλό θα είναι να ελέγχετε όλα τα αρχεία και μηνύματα που λαμβάνετε για ιούς, ακόμα και αν προέρχονται από γνωστούς σας, με τα ειδικά προγράμματα προστασίας που κυκλοφορούν ευρέως στην αγορά.

GEOGRAPHY PROJECT

We live in Kastoria, a beautiful town in Greece. Greece is in the south of Europe. It borders Albania, FYROM, Bulgaria to the north and Turkey to the east. It is also washed by the Aegean, Ionian and Libyan Sea. The capital of Greece is Athens. It is a mountainous place but it has got some plains in Thessalia and Macedonia. Rivers in Greece are short in length. Aliakmonas is the longest river. The weather is mild. It is hot and dry in summer but cold and wet in winter. The most beautiful time to visit Greece is in spring or in autumn. The people are very friendly and they work hard on agriculture, fishing, shipping and cattle breeding Greece is a beautiful country and many tourists visit our beautiful islands and our museums.

Εργασία των μαθητών της ΣΤ΄ τάξης στο μάθημα των Αγγλικών

ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΟΥ "ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΥ ΑΓΩΝΑ"

Την Κυριακή 11 Οκτωβρίου γιορτάσαμε μια από τις πιο ένδοξες σελίδες της Ελληνικής ιστορίας , τον Μακεδονικό Αγώνα. Ιδιαίτερα για μας που ζούμε στη Μακεδονία αυτή η επέτειος σηματοδοτεί την απελευθέρωση μας και την ένταξη μας στην ελεύθερη Ελλάδα.
Ο Μακεδονικός Αγώνας ενάντια στους Τούρκους και στους Βουλγάρους ξεκίνησε πριν το 1900 και τερματίστηκε με τους Βαλκανικούς Πολέμους.
Στις 13 Οκτωβρίου το 1904 σκοτώνεται στη Στάτιστα Καστοριάς (τον σημερινό Μελά) ο κυριότερος πρωταγωνιστής αυτού του αγώνα ο Παύλος Μελάς. Τη μνήμη αυτού του ήρωα τιμήσαμε κι εμείς στο σχολείο μας.
Την Παρασκευή 9 Οκτωβρίου ο κ. διευθυντής μας μίλησε για τη σπουδαιότητα της γιορτής και είδαμε μια ταινία με τη ζωή του Παύλου Μελά. Την Κυριακή πήγαμε όλο το σχολείο με τη συνοδεία των δασκάλων στην εκκλησία όπου τον πανηγυρικό της ημέρας εκφώνησε ο δάσκαλος κ. Καραγεωργίου Ιωάννης. Μετά στο ηρώο ψάλθηκε επιμνημόσυνη δέηση και έγινε κατάθεση στεφάνων. Για το δημοτικό σχολείο το στεφάνι κατέθεσε η μαθήτρια της ΣΤ΄ τάξης Κωνσταντινίδου Ευτυχία.



Βόλτσης Αναστάσιος , μαθητής ΣΤ΄τάξης

28η ΟΚΡΩΒΡΙΟΥ 1940

Το 1939 αρχίζει ο Β΄ Παγκόσμιος πόλεμος. Στην αρχή του πολέμου η χώρα μας έμεινε ουδέτερη. Όμως η Ιταλία ( χώρα του άξονα) έδειξε από το καλοκαίρι του 1940 της προθέσεις της.
Στις 15 Αυγούστου , τορπίλισε στο λιμάνι της Τήνου και βύθισε το ελληνικό πλοίο «Έλλη».
Η ελληνική κυβέρνηση, προσποιήθηκε πως δεν γνώριζε ποιοι βύθισαν το πλοίο για να αποφύγει τη σύγκρουση.
Στις 28 Οκτωβρίου 1940, ο Ιταλός πρεσβευτής στην Αθήνα Γκράτσι επισκέφθηκε αργά τη νύχτα στο σπίτι τον Έλληνα πρωθυπουργό Ι. Μεταξά και του ζήτησε να επιτρέψει στον ιταλικό στρατό να μπει στο ελληνικό έδαφος.
Ο Μεταξάς απάντησε περήφανα ΟΧΙ και μαζί του απάντησε σύσσωμος ο ελληνικός λαός, ο οποίος πήρε τα όπλα για να αντικρούσει τον εισβολέα.
Έτσι άρχισε ο ελληνοϊταλικός πόλεμος.
Όλος ο λαός είχε βγήκε στους δρόμους με ενθουσιασμό, αποχαιρετώντας τους φαντάρους που έφευγαν για το μέτωπο.
Στα άγρια βουνά της Πίνδου, μέσα στη λάσπη και το κρύο γράφτηκε «το έπος του 40». Παρά την υπεροχή των Ιταλών σε πολεμικό υλικό και στρατό οι Έλληνες πολέμησαν με εξαιρετική γενναιότητα και θάρρος και νίκησαν τους Ιταλούς.
Έτσι ο ιταλικός στρατός και η ηγεσία του απογοητευμένοι και με πολλές απώλειες αναγκάστηκαν να υποχωρήσουν.
Τους ηττημένους Ιταλούς έσπευσαν να βοηθήσουν οι Γερμανοί, οι οποίου στις 6 Απριλίου του 1941 κήρυξαν τον πόλεμο στη χώρα μας.
Νέες ηρωικές μάχες αρχίζουν στα ελληνικά σύνορα αλλά η Ελλάδα δεν μπόρεσε να αντέξει την συντονισμένη επίθεση της πανίσχυρης Γερμανίας και έτσι ηττήθηκε από τους Γερμανούς.
Η περίοδος απ' την είσοδο των Γερμανών στην Ελλάδα το 1941 μέχρι το 1944 που σταμάτησε ο πόλεμος ονομάσθηκε Κατοχή.
Στη διάρκεια της Κατοχής χιλιάδες Έλληνες εκτελέστηκαν, και γυναικόπαιδα πέθαιναν από την πείνα.
Τελικά μετά απ' τις αλλεπάλληλες γερμανικές ήττες στα διάφορα μέτωπα της Ευρώπης από τις συμμαχικές δυνάμεις, ο γερμανικός στρατός αναγκάστηκε στις 18 Οκτωβρίου του 1944 να εγκαταλείψει την Ελλάδα.
Ήταν η μέρα της απελευθέρωσης.



Εργασία Ε΄τάξης

ΤΑ "ΑΛΜΑΤΑ" ΣΤΟΥΣ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ

Άλμα εις μήκος Πρόκειται για ένα από τα 12 αγωνίσματα του στίβου που βρίσκονται συνεχώς στο πρόγραμμα των αγώνων από την Α΄ Ολυμπιάδα του 1896 της Αθήνας. Από το 1900 ως το 1912 διεξήχθη και αγώνισμα μήκους άνευ φοράς.
Το αντίστοιχο γυναικείο αγώνισμα μπήκε στο ολυμπιακό πρόγραμμα το 1948, στην Ολυμπιάδα του Λονδίνου.

Άλμα επί κοντώ
Πρόκειται για ένα από τα 12 αγωνίσματα του στίβου που βρίσκονται συνεχώς στο πρόγραμμα των αγώνων από την Α΄ Ολυμπιάδα του 1896 της Αθήνας.
Ως το 1968 οι αθλητές των ΗΠΑ ήταν απόλυτοι κυρίαρχοι του αθλήματος. Στη συνέχεια κυριάρχησαν αθλητές από την Ευρώπη. Μόλις το 2000 στο Σίδνεϊ κατάφερε να ξαναπάρει το χρυσό Αμερικανός. Η Ελλάδα έχει δυο χάλκινα μετάλλια στο αγώνισμα. Τα κατέκτησαν ο Άγγελος Δαμάσκος το 1896 στην Αθήνα και ο Γεώργιος Ρουμπάνης το 1956 στην Ολυμπιάδα της Μελβούρνης. Το 1968 στο Μεξικό ο Χρήστος Παπανικολάου ήταν τέταρτος.
Το αντίστοιχο γυναικείο αγώνισμα μπήκε στο ολυμπιακό πρόγραμμα το 2000, στην ολυμπιάδα του Σίδνεϊ.

Άλμα εις ύψος
Πρόκειται για ένα από τα 12 αγωνίσματα του στίβου που βρίσκονται συνεχώς στο πρόγραμμα των αγώνων από την Α΄ Ολυμπιάδα του 1896 της Αθήνας. Από το 1900 ως το 1912 διεξήχθη και αγώνισμα ύψους άνευ φοράς.
Το αντίστοιχο γυναικείο αγώνισμα μπήκε στο ολυμπιακό πρόγραμμα το 1928, στην πρώτη γυναικεία ολυμπιάδα στίβου στο Άμστερνταμ.
Στο αγώνισμα των ανδρών κυριαρχούσαν οι αθλητές των ΗΠΑ ως το 1956. Στη συνέχεια κατά κανόνα επικρατούν αθλητές από την Ευρώπη. Στις γυναίκες κυρίαρχες είναι οι Ευρωπαίες. Η Ελλάδα έχει ένα ασημένιο μετάλλιο στο αγώνισμα. Το κατέκτησε η Νίκη Μπακογιάννη το 1996 στο Σίδνεϊ.
Άλμα τριπλούν
Πρόκειται για ένα από τα 12 αγωνίσματα του στίβου που βρίσκονται συνεχώς στο πρόγραμμα των αγώνων από την Α΄ Ολυμπιάδα του 1896 της Αθήνας. Το 1900 και το 1904 διεξήχθη και άλμα τριπλούν άνευ φοράς.
Μεγάλη φυσιογνωμία του αθλήματος με τρία συνεχόμενα χρυσά μετάλλια υπήρξε ο Σοβιετικός Βίκτορ Σανέγιεφ (1968, 1972, 1976). Άλλες μεγάλες μορφές με δύο χρυσά αναδείχθηκαν ο Αμερικανός Μάγιερ Πρίνσταϊν (1900, 1904), ο Βραζιλιάνος Φερέιρα Ντα Σίλβα (1952, 1956) και ο Πολωνός Γιόζεφ Σμιτ (1960, 1964).
Η Ελλάδα έχει ένα χάλκινο μετάλλιο στο αγώνισμα. Το κατέκτησε ο Ιωάννης Περσάκης το 1896 στην Α΄ Ολυμπιάδα.
Το αντίστοιχο γυναικείο αγώνισμα μπήκε στο ολυμπιακό πρόγραμμα το 1996, στην ολυμπιάδα της Ατλάντα. Η Ελλάδα έχει ένα ασημένιο μετάλλιο. Το κατέκτησε η Χρυσοπηγή Δεβετζή το 2004 στην Αθήνα.




Βόλτσης Αναστάσιος-Βάσκου Κάλλη , μαθητές ΣΤ΄τάξης

ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ 2009-2010

ΠΡΩΙΝΗ ΖΩΝΗ

Ευαγγελίδης Γεώργιος - Διευθυντής
Πανάτσα Μαριάνθη - τάξη Α΄
Γούτα Ουρανία - τάξη Β΄
Τρύφου Αλεξάνδρα - τάξη Γ΄
Κύρου Νικόλαος - τάξη Δ΄
Βάσκος Ιωάννης - τάξη Ε΄
Μπίτης Νικόλαος - τάξη ΣΤ΄
Γρηγοριάδου Αλεξάνδρα - Φυσικής Αγωγής
Πανταζή Άννα - Αγγλικών (σε άδεια κύησης)
Σουλιώτη Άννα - Αγγλικών
Τσιωνά Ιορδάνα - Γερμανικών
Τώνια Σεβαστή - Γαλλικών
 

ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ ΖΩΝΗ
ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Καραγεωργίου Ιωάννης - Υπεύθυνος Ολοήμερου
Γρηγοριάδου Αλεξάνδρα - Φυσικής Αγωγής
Πρωτόγερου Ελευθερία - Εικαστικών
Ντινολάζος Χρήστος - Πληροφορικής
Κούβαρου Μαρία - Αγγλικής Γλώσσας
Γκάγκα Ελευθερία - Μουσικός
Τάκας Νικόλαος - Φυσικής Αγωγής




Παρασκευή, 16 Οκτωβρίου 2009

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Για την περίοδο 2009-2010 τα παιδιά του Ολοήμερου Δημοτικού σχολείου Δισπηλιού άρχισαν......

με πολλές ζωγραφιές.....

να μερικές απ' αυτές.

Τετάρτη, 14 Οκτωβρίου 2009

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ-ΓΟΝΕΩΝ 2009-2010

Το Σχολείο μας αποδίδει μεγάλη σημασία στην επικοινωνία και την συνεργασία με τους Γονείς και Κηδεμόνες των μαθητών μας.
Οι συναντήσεις με τους εκπαιδευτικούς του σχολείου θα γίνονται σε προκαθορισμένες ημέρες και ώρες.
Όλοι οι εκπαιδευτικοί δέχονται τους γονείς για τη σχολική χρονιά 2009-2010 σύμφωνα με τον παρακάτω πίνακα.

Τρίτη, 13 Οκτωβρίου 2009

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ - ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΔΙΣΠΗΛΙΟΥ

Σκοπός της ίδρυσής του είναι:
1. η στενή συνεργασία μεταξύ οικογένειας και σχολείου
2. η βελτίωση των όρων εκπαίδευσης των μαθητών, σε διδακτήρια σύγχρονα και υγιεινά
3. ο εξοπλισμός του σχολείου με σύγχρονα μέσα διδασκαλίας
4. η ίδρυση βιβλιοθηκών
5. η υλική και ηθική συμπαράσταση μαθητών με την οργάνωση καλλιτεχνικών εκδηλώσεων εντός του χώρου του σχολείου
6. η συμπαράσταση στους εκπαιδευτικούς του σχολείου
7. η συνεργασία με μαζικούς φορείς και με το δήμο.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΤ΄ ΤΑΞΗΣ - 2009-2010

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Ε΄ ΤΑΞΗΣ - 2009-2010

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Δ΄ ΤΑΞΗΣ - 2009-2010

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Γ΄ ΤΑΞΗΣ - 2009-2010

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Β΄ ΤΑΞΗΣ - 2009-2010

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Α΄ ΤΑΞΗΣ - 2009-2010